kikorjsweg

Kiveniskemän korjaus nopeasti ja edullisesti – Varaa aika jo tänään!

Kiveniskemä tuulilasissa voi nopeasti muuttua halkeamaksi, mikä voi vaatia koko lasin vaihtoa. Me korjaamme kiveniskemät nopeasti ja ammattitaidolla, jotta säästät aikaa ja rahaa. Varaa aika jo tänään!

Hämeen Autopalvelu Oy on kaikkien vakuutusyhtiöiden sopimuskumppani!

Vinkkejä kiveniskemän sattuessa!

Vältä seuraavia asioita

Miten kiveniskemä korjataan?

Kiveniskemän korjaus on nopea ja helppo prosessi, joka kestää yleensä vain noin 30 minuuttia. Korjaus tapahtuu seuraavasti:
  • Lasi puhdistetaan huolellisesti, jotta korjaushartsi tarttuu kunnolla eikä epäpuhtauksia jää vaurion sisälle

  • Iskemäkohtaan porataan pieni reikä, jotta hartsi saadaan iskemään tasaisesti ja kattavasti

  • Asennetaan alipainepumppu iskemän kohdalle, ja iskemäkohtaan luodaan alipaine hartsin injektoimista helpoittamaan

  • Erityinen hartsiaine injektoidaan iskemään, mikä täyttää vaurion ja estää sen laajenemisen. Nykyaikainen hartsi on suunniteltu kestämään suuria lämpötilanvaihteluja

  • Hartsia kovetetaan UV-valolla, jotta se jähmettyy pysyvästi ja tekee vaurioituneesta kohdasta jälleen vahvan

  • Pinta kiillotetaan, jolloin korjattu kohta on lähes huomaamaton. Näin varmistetaan, ettei korjattu alue häiritse kuljettajan näkyvyyttä

Kun korjaus tehdään ammattitaitoisesti, lopputulos on kestävä ja lähes näkymätön, ja tuulilasi toimii jälleen suunnitellulla tavalla

Hyödyllistä tietoa kiveniskemistä

Onko lasi aina korjattava?

Nykyaikaiset laminoidut tuulilasit ovat kolmikerroksisia, ja niiden rakenne on suunniteltu tarjoamaan erinomaisen suojan ja kestävyyden. Lasin kahden ulomman kerroksen välissä oleva kova, läpikuultava PVB-kalvo lisää turvallisuutta ja vähentää lasin rikkoutumista.

Kun kivi osuu tuulilasiin ja iskee ulompaan lasikerrokseen, syntyy reikä, josta halkeamat voivat alkaa levitä nopeasti. Tämä voi heikentää lasin kestävyyttä ja turvallisuutta. Kiveniskemän korjaus palauttaa tuulilasin turvallisuuden ja estää vaurion leviämisen

Mitä voidaan korjata?

Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että jos särö on pienempi kuin 2 €:n kolikko, korjaus on yleensä mahdollista.

Kuitenkin särön tarkka luonne ja sijainti voivat vaikuttaa siihen, voidaanko vaurio korjata. Mitä nopeammin tarkistat asian, sitä paremmat mahdollisuudet sinulla on säästää aikaa ja rahaa korjauksella.

Ilmainen korjaus?

Kiveniskemän korjaus voi olla täysin ilmainen, mikäli sinulla on tuulilasivakuutus!

Se on etu sekä sinulle että vakuutusyhtiöllesi, sillä pienet säröt on parempi korjata heti, ennen kuin ne laajenevat. Näin säästät omavastuussa ja vakuutusyhtiö voi välttyä kalliilta lasinvaihtokuluista.

Ilman vakuutustakin korjaus maksaa vain muutamia kymppejä – nopea ja edullinen ratkaisu, joka voi pelastaa sinut kalliilta lasinvaihdolta.

Mikä rikkoo lasin?

Keväisin maanteillä on usein irtoaineita, kuten pieniä kiviä, jotka voivat helposti vaurioittaa tuulilasia. Erityisesti edessä ajavan auton renkaista irtoavat kivet tai nastat voivat aiheuttaa säröjä ja kiveniskemiä. Onneksi tätä voi ennaltaehkäistä yksinkertaisilla keinoilla!

Vinkki: Yritä pitää riittävä turvaväli etenkin keväisin, jolloin irtoaineita voi olla enemmän teillä. Näin vähennät riskiä ja pidät tuulilasin ehjänä.

Muista myös, että nopea reagointi pieniin säröihin voi estää kalliit korjaukset myöhemmin!

Rikkinäinen lasi ja katsastus?

Aiemmin on pidetty linjauksena, että tuulilasin halkeama ei saa olla suoraan näkökentässä.

Nykyään kuitenkin tuulilasi on olennainen osa liikenneturvallisuutta, ja sen kunto vaikuttaa suoraan ajamisen turvallisuuteen. Lasin naarmut, halkeamat tai muut käyttöä haittaavat vauriot voivat nyt johtaa korjauskehoitukseen, vaikka ne eivät olisi suoraan näkökentässä.

Tuulilasin ehjänä pitäminen ei ole vain esteettinen valinta, vaan se on myös turvallisuuden kannalta tärkeää.

Hajoavatko lasin nykyään useammin?

Valitettavasti tämä pitää paikkansa.

Autovalmistajilla on jatkuvaa painetta keventää materiaalien painoa, ja nykyisin tuulilasi toimii usein osana korin kantavaa rakennetta. Tämä tarkoittaa, että särö, joka jää korjaamatta, voi johtaa lasin rikkoutumiseen helpommin kuin ennen.

Nykyään tuulilaseissa on entistä enemmän kehittynyttä tekniikkaa, kuten esim. kamera. Pienikin iskemä epäonniseen paikkaan, kuten kameran tai muiden antureiden kohdalle, voi johtaa koko lasin vaihtoon

Me tarjoamme sinulle

kikorjsweg